Girona Itinerant | L’associació
145
page-template-default,page,page-id-145,customer-area-active,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,vss_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1495293458,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

L’associació

Associació cultural girona amb més de 15 anys d'experiència

Els objectius de la nostra associació és la difusió cultural del nostre patrimoni cultural. A partir d’una sèrie d’activitats escolars, posar en valor el variat patrimoni cultural de les comarques gironines. En les diferents propostes de sortides culturals, mitjançant professionals amb experiència, volem potenciar i donar a conèixer el patrimoni cultural en visites in situ, però sobretot implicant els estudiants no només en la participació sinó en la descoberta de nous mons.

Volem transmetre informació i coneixement però mitjançant la utilització d’un llenguatge senzill per tal de que siguin entenedors aquells conceptes més tècnics. La interrelació entre alumne(s)-educador és clau per tal d’assolir els nostres objectius. Es tracta de facilitar a les escoles el descobriment d’indrets propers que per a molts alumnes són desconeguts i que són de gran rellevància cultural no només pel nostre país sinó que, en moltes ocasions, també a nivell internacional. La dedicació d’una jornada, facilita que el nostre treball sigui ben assolit pels alumnes donant respostes a les inquietuds que poden sorgir durant la jornada.
Des d’una convicció absoluta en la importància del patrimoni cultural per tal d’assolir un desenvolupament social i humà òptim, creiem de forma inapel·lable que l’art i la cultura són factors constituents pel desenvolupament d’aquestes alumnes en una societat democràtica. Creiem que accedir a l’art i a la cultura ens ajuden a créixer en una societat democràtica i és per aquest motiu que en les nostres visites no només eduquem en tant que coneixement, sinó que l’educació en valors democràtics és indissociable de la nostre manera de treballar.

 

METODOLOGIA, RÀTIO ALUMNES/ EDUCADOR
Les nostres activitats tenen una durada mitja d’una jornada sencera. Conjuntament amb l’escola, s’organitza la sortida, el nivell dels alumnes, l’objectiu principal i específic i els recursos materials (vídeo, dossiers, etc.) per a la realització de la visita; procurem que les sortides estiguin sempre
relacionades amb temes que s’estiguin treballant a classe. Cada educador, responsable d’un grup de 20-25 alumnes durant la jornada, s’adapta als grups considerant la diversitat de nivells de cada escola: no només el nivell educatiu sinó que adaptant-se a la varietat social del nostre país.
Pel que fa els nostres materials de suport per a la visita, estan elaborats pels educadors conjuntament amb llicenciats en història, història de l’art, medi ambient, biologia, etc., i dissenyats de forma gràfica, senzilla i amb un vocabulari en sintonia amb el cicle educatiu de l’alumne. S’ha dissenyat materials per a l’educador durant la visita però també d’altres per si algun professor vol continuar treballant el tema a classe. Totes les sortides tenen una part activa i de manipulació d’elements que s’estudien.

Estem oberts a tots els suggeriments i propostes dels mestres interessats en les nostres activitats per tal de millorar l’oferta educativa i els seus objectius.
El nostre procediment habitual és el següent:
• MATÍ: Els educadors es troben amb l’escola als punts de trobada. S’explica als alumnes lesactivitats a realitzar durant el dia. Es dóna coneixement de la comarca que es visita i els seus diferents valors culturals i naturals. Visita i treball del dossier durant la visita.
• MIGDIA: Hora dispersa per fer algun suggeriment o comentari amb professors i alumnes.
• TARDA: Es realitzen jocs i/o tallers per tal de que els alumnes adquireixin més coneixement de forma distesa i divertida. Per a nosaltres és molt important els treballs en equip i les relacions que es generen.

Posa’t en contacte amb nosaltres:

On contestar-vos